Estatetool OM os

Om Estatetool IT til ejendomsbranchen

Estatetool hjælper aktører på tværs af ejendomsbranchen til bedre resultater og øget lønsomhed gennem professionelle IT-værktøjer.

Om Estatetool

Estatetool A/S er resultatet af foreløbig otte års udviklingsarbejde i tæt samarbejde med ejendomsbranchens aktører. I dag står vi med en bomstærk end-to-end-løsning, som optimerer hele branchens værdikæde.

Det betyder dog ikke, at vi ser opgaven som fuldført. Vores vedvarende dialog med kunder og marked leder os dagligt på sporet af nye områder, som kan optimeres og skabe øget lønsomhed. Samtidig byder den hastige teknologiske udvikling løbende på nye muligheder for automatisering.

Estatetool er et SaaS system (Software-as-a-service) således tilbydes adgang til Estatetools moduler og værktøjer på licens.

Estatetool systemet består af en omfattende mængde specialværktøjer, som præcist og effektivt løser alle de opgaver og arbejdsgange, der knytter sig til realisering af et nyt ejendomsprojekt. Suppleret af branchens stærkeste udlejningsmotor. De forskellige komponenter er skabt til en komplet, gnidningsfri integration, som binder hele værdikæden sammen.

Sådan startede det

Estatetool siden 2012

Estatetool er stiftet af den erfarne udvikler, Nicolaj Eriksen, som er hovedarkitekten bag de fleste af systemets komponenter.

Nicolaj har 25 års erfaring fra IT-branchen bl.a. som systemteknikker hos Damgaard Data og Maconomy.

Estatetool blev skabt i år 2012 på baggrund af Nicolajs erfaring og er udviklet siden i samarbejde med ledende aktører i ejendomsbranchen.

År 2020

Estatetool udvider

Estatetool udvider forretningen, og bliver til aktieselskabet Estatetool A/S. Vi flytter til nye lokaler på Frederiksberg. Samtidig kan vi sige velkommen til mange nye kunder bl.a. nogle af Danmarks største pensionskasser.

Systemet er ude i version 3.8.5 med nye moduler og funktioner: Nyt åbent-hus modul til styring af arrangementer, egne farvepaletter til dashboard data, forbedret PDF rapportdesigner og send automatiske e-mails til kunderne ved reservation.

År 2019

Godt i gang med besøg på MIPIM

Med mange system-år på bagen er Estatetool ved at etablere sig, og kunderne forstår sig på det nye navn. Vi udvider til også at kunne håndtere erhvervssager.

Jacob Schrøder bliver en del af ejerkredsen, sammen begynder vi at strukturere forretnings fundamentet. Året 2019, er det første år hvor Estatetool både er med på MIPIM og Ejendomsdagene, og vi får dybere samarbejde med Estate Media.

Systemet er ude i version 3.7.6 med fede funktioner som: PDF Skabeloner, sager kan inddeles i enheder, forbedret billedfunktion, opsætning af egne kolonner for sagslisten, forbedret handlinger og alarmer, genåbning af billedtekster, mange nye funktioner til elektronisk signering og meget, meget mere.

År 2018

Der viderudvikles

Det nye firmanavn er godt på plads; vi skal hedde Esatetool! Vi har købt domænet, i over 50 lande, bare for at være sikker.

Crylemon ApS system "Systembolig" skifter altså navn til “Estatetool,” og det skal gøres på en måde, så alle kunderne fra Systembolig kan følge med.

Der arbejdes grundigt på mange forbedringer i samme forbindelse: Område af kontrol over data til administratorer oprettes, styring af boligstatus notifikationer og daglige deadlines på e-mail, røde alarmer, billedbeskæring funktionen udvikles, Eksportér til Excel, CSV, PDF eller Print, forbedringer til pop-up vinduer, byg egne labels til den nye isometri popup, opret egne faciliteter, forbedret dashboard og gennemsigtighed på boligvælgeren.

År 2015

Året for elektronisk underskrift

Systemet bliver så nuanceret, at der er behov for, at det kan håndtere dokumenter i forbindelse med: Advokatforbehold, afleveringsrapport, allonge, arealoversigt, budget, byggeskade police, deklaration, deponering, vurdering, energimærkningsrapport, garanti, husorden, indretningsplan,attester, kort og kortbilag, købsaftale, kreditvurdering, kursrisiko, lokalplan, materiale, fortrydelsesret, plantegninger, regnskab, salgsopstilling, tingbog og mange flere.

Vi udvikler i år 2015 til år 2016, den mest omfattende, integration til E-signatur og NemID for elektroniske underskrifter af alle type dokumenter.

år 2014

Nye kunder - Ny version

Systemet udvikles fra version 1.3 til version 2.0 med mange nye, banebrydende ændringer og metoder. Det tager fart, og den nye version tager godt og grundig fat på hele markedet med Projektsalg.

Der kommer mange nye kunder til, alle ønsker at bidrage med ønsker og tilføjelser. Der bliver tilføjet nye funktioner og moduler, som alarmer og handlinger, i forbindelse med Projektsalg.

Efter et besøg i New York og en ny forståelse af det amerikanske ejendomsmarked, bliver et af vores foto fra turen ikonet for systemet, og danner baggrund for alle kunders login-side længe efter.

År 2013

Den grædende citron

Vi stiftede firmaet CryLemon (den grædende citron), og begyndte at videreudvikle på SystemBolig. Der kom flere kunder til, og mange kunder havde ønsker om, at SystemBolig også skulle kunne håndtere funktioner i forbindelse med Projektsalg.
Billedfunktionen blev forbedret med billedtyper og tekster. Login- og bruger funktionerne blev udviklet og sikret. Back-end designet og framework var stadig det samme som i første version, så vi begyndte at kigge på andre UI frameworks, der var mere intuitive for brugerne.

År 2012

Den gode idé

Ved en sammenkomst, mellem venner i år 2012, faldt samtalen på hvordan man kunne bruge dyb kendskab til IT og databaser i sammenhæng med udlejning af boliger.
Udviklingen af et boligudlejnings-system, som blev kaldt “SystemBolig”, gik i gang. Det vigtigste i systemet var at eliminere de mange og tunge arbejdsopgaver, der fandtes ved at vedligeholde boligdata i en WordPress løsning.
På den måde blev det vigtigt for SystemBolig, at det skulle være super nemt, at vedligeholde boligdata uden for WordPress. Sådan blev boligdata mere dynamiske data, og SystemBolig verison 1.0 var født.